Co to jest Tydzień Uczniowskiej SuperMocy?
Tydzień Uczniowskiej SuperMocy to tydzień, podczas którego chciałybyśmy zaproponować, aby w klasach zorganizowane zostały zajęcia, podczas których uczniowie mieliby szansę poznać siebie oraz swoje mocne strony.
Dlaczego organizujemy Tydzień Uczniowskiej SuperMocy?
Na podstawie wielu przeprowadzonych zajęć, licznych obserwacji, częstych rozmów z uczniami, zauważyłyśmy, że uczniowie bardzo często mają problem ze sprecyzowaniem swoich mocnych stron. Dlaczego? Być może ich nie znają, być może nie potrafią ich sprecyzować, a być może boją się reakcji rówieśników podczas mówienia o swoich mocnych stronach, aby nie zostali wyśmiani? Być może, uczniowie mają problem z mówieniem o swoich mocnych stronach, a z łatwością mówią o słabych, gdyż od najmłodszych lat słyszą, co im się nie udaje, jakie popełniają błędy, jakie ponieśli porażki, co trzeba poprawić. Niestety, rzadko słyszą co zrobili dobrze, że mogą odnieść sukces, że są wyjątkowi, w czymś po prostu świetni.
Dlaczego ważne jest, aby każdy znał swoje mocne strony? Bo warto wiedzieć, na czym można oprzeć swój życiowy fundament, na jakie cechy własnego charakteru można liczyć, na jakie umiejętności można postawić, podczas mierzenia się z nowymi zadaniami i różnymi sytuacjami, często trudnymi i stresującymi. Dzięki wiedzy o swoich mocnych stronach możemy precyzyjnie określić swoje możliwości i podołać wyzwaniu. Poza tym, jeżeli bardziej skupiamy się na swoich mocnych stronach, to częściej o nich myślimy i zauważamy je, mamy więc szanse na ich doskonalenie i rozwijanie, a każde szlifowanie swoich mocnych stron, może stać się podstawą do osiągnięcia życiowego sukcesu.
Co będziemy robić w ramach Tygodnia Uczniowskiej Supermocy w naszej szkole?
Zadanie 1
Nagraj wraz z uczniami, krótki filmik (1-2 minuty), podczas którego uczniowie, będą mówić „Moją supermocą jest…” lub filmik, na którym uczniowie będą trzymać kartki, każdy swoją, z napisem ‘Moją supermocą jest….”. Niech każdy uwierzy w siebie, niech każdy wie, że ma supermoc i może wiele. KLASA I
Zadanie 2
a) Uczniowie przynoszą do szkoły swoje zdjęcia, gdzie widać ich sylwetkę. Podczas lekcji, na kartce z bloku rysują najpiękniejsze skrzydła, a później wklejają swoje zdjęcie pomiędzy skrzydłami. KLASA II
b) Przygotujemy ściankę, na której umieścimy wielkie skrzydła, a nad skrzydłami napis „Uwierz w siebie”. Pióra do skrzydeł powinni zrobić samodzielnie uczniowie, wypisując na nich swoje mocne strony oraz imię. Z przygotowanych piór wspólnie z uczniami zbudujemy skrzydła, duże skrzydła, przed którymi będą mogli stanąć uczniowie i zrobić sobie zdjęcie. To mają być ich skrzydła wiary we własne możliwości.
Zadanie 3
Stwórzcie z uczniami „Gadającą ścianę/ściankę/gazetkę”, która stanie się pozytywnym motywatorem. Na ścianie zapiszcie cytaty, słowa znanych osób, które pozwolą uczniom uwierzyć w siebie, a w chwili zwątpienia przywrócą wiarę we własne możliwości. KLASA IV
Zadanie 4
Przygotujemy fotobudkę – ramkę z napisem „Mam talent”, karteczki do robienia zdjęć z hasłami, które pomogą uwierzyć uczniom w siebie np. „Dam radę”, ‘Wierzę w siebie”, „Jestem super”, itp., Każdy będzie mógł się przy niej sfotografować. KLASA V
Zadanie 5
Piosenka jest dobra na wszystko, dlatego proponujemy nagrać uczniom swoją wersję jakiejś znanej piosenki, ze słowami, które mogłyby stać się motywatorem dla innych, aby każdy uwierzył w siebie. Wszyscy przecież wiedzą, „że jak nie my to kto”. KLASA VI
Zadanie 6
Zbudujemy „Drzewo talentów”, które wyda najpiękniejsze liście, a na liściach, uczniowie wpiszą swoje imię i klasę do której chodzą oraz mocne strony i posiadane talenty. KLASA VII
Zadanie 7
Proponujemy Wam wykonanie gazetki na korytarzu, która będzie zupełnie inną gazetką. Dlaczego inna? Bo najpierw trzeba postarać się o kilka luster i lusterek. Często stoimy przed lustrem, mówimy do siebie, aby się podbudować, zmotywować do działania. Tym razem nasza gazetka ma podbudować wszystkich uczniów. Zamontujcie na gazetce/ ściance lusterka, a nad nimi powieście hasła motywatory, np. „Kto da radę?, „Kto może zrobić wszystko?”, „Kto jest super?”, „Ta osoba jest wspaniała”. KLASA VIII
Zadanie 8
Zorganizujemy w szkole „Koncert talentów”. Niech uczniowie zaprezentują swoje talenty, różne talenty. Dzięki takiemu koncertowi, uczeń może się zaprezentować i pokazać przed szerszym gronem. OSTATNI DZIEŃ WSZYSTKIE KLASY