Wydział Edukacji Sportu i Rekreacji Urzędu Miejskiego w Szubinie
informuje, że od 1 marca 2022 roku rozpoczyna się rekrutacja do klas I szkół podstawowych prowadzonych przez Gminę Szubin na rok szkolny 2022/2023.
ZASADY REKRUTACJI DO KLAS PIERWSZYCH SZKÓŁ PODSTAWOWYCH PROWADZONYCH PRZEZ GMINĘ SZUBIN NA ROK SZKOLNY 2022/2023
Zasady przyjęć do klas pierwszych szkół podstawowych prowadzonych przez Gminę Szubin zostały opracowane w oparciu o zapisy:
1. Ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2021 r. poz. 1082),
2. Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 sierpnia 2019 r. w sprawie przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego do publicznych przedszkoli, szkół i placówek i centrów (Dz. U. z 2019, poz. 1737),
3. Uchwały nr XXXI/371/17 Rady Miejskiej w Szubinie z dnia 30 marca 2017 r. w sprawie ustalenia zasad i kryteriów wraz z liczbą punktów w postępowaniu rekrutacyjnym do klas pierwszych szkół podstawowych prowadzonych przez Gminę Szubin podczas postępowania rekrutacyjnego dla kandydatów spoza obwodu szkoły dla klas pierwszych szkoły podstawowej prowadzonej przez Gminę Szubin,
4. Uchwała nr VIII/68/19 Rady Miejskiej w Szubinie z dnia 7 maja 2019 r. w sprawie planu sieci szkół podstawowych.
Obowiązek szkolny
1. Obowiązek szkolny dziecka rozpoczyna się z początkiem roku szkolnego w roku kalendarzowym, w którym dziecko kończy 7 lat, oraz trwa do ukończenia szkoły podstawowej, nie dłużej jednak niż do ukończenia 18 roku życia (art. 35 ust. 2 Ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2021 r. poz. 1082).
2. W roku szkolnym 2022/2023 obowiązkiem szkolnym objęte jest dziecko, które w 2022 roku kończy 7 lat i było objęte wychowaniem przedszkolnym w roku 2021/2022.
3. Na wniosek rodzica/prawnego opiekuna naukę w szkole podstawowej może także rozpocząć dziecko, które w danym roku kalendarzowym kończy 6 lat, jeżeli:
a) korzystało z wychowania przedszkolnego w roku poprzedzającym rok szkolny, w którym ma rozpocząć naukę w szkole podstawowej,
b) posiada opinię o możliwości rozpoczęcia nauki w szkole podstawowej wydaną przez publiczną poradnie psychologiczno pedagogiczną.
4. Wymogu, o którym mowa w pkt. 2 nie stosuje się wobec dziecka, objętego decyzją dyrektora o odroczeniu obowiązku szkolnego na podstawie opinii poradni psychologiczno-pedagogicznej.
Rekrutacja do klas pierwszych szkół podstawowych prowadzonych przez Gminę Szubin na rok szkolny 2022/2023 prowadzona będzie z wykorzystaniem systemu elektronicznego Vulcan – strona do logowania:
https://naborsp-kandydat.vulcan.net.pl/szubin
Rodzice/prawni opiekunowie logują się do systemu, wypełniają zgłoszenie, a następnie podpisane dostarczają do szkoły obwodowej (system automatycznie wskazuje obwód zgodny z miejscem zamieszkania). Złożenie zgłoszenia w szkole obwodowej jest równoznaczne z przyjęciem do niej dziecka.
Kandydaci zamieszkali poza obwodem szkoły mogą być przyjęci do klasy pierwszej na wniosek rodziców, jeżeli szkoła dysponuje wolnymi miejscami, pierwszeństwo przyjęcia mają uczniowie mieszkający w obwodzie szkoły.
Po zalogowaniu się na stronie https://naborsp-kandydat.vulcan.net.pl/szubin rodzice/prawni opiekunowie wypełniają wniosek, a następnie jego wydruk podpisują i dostarczają do szkoły podstawowej znajdującej się na pierwszym miejscu na liście preferencji. Do wniosku należy dołączyć dokumenty potwierdzające spełnianie przez kandydata kryteriów rekrutacji. W przypadku, gdy dziecko zostanie zakwalifikowane do przyjęcia do szkoły podstawowej dostarcza się potwierdzenie woli.
Zasady rekrutacji
1. Do klasy pierwszej przyjmuje się z urzędu dzieci zamieszkałe w obwodzie szkoły na podstawie zgłoszenia.
2. Na wniosek rodziców (prawnych opiekunów) dziecko zamieszkałe poza obwodem może zostać przyjęte do pierwszej klasy jedynie w przypadku, gdy szkoła dysponuje wolnymi miejscami.
3. Decyzję o przyjęciu ucznia do szkoły podejmuje dyrektor szkoły.
4. W przypadku, gdy liczba wniosków rodziców (prawnych opiekunów) o przyjęcie do szkoły dziecka zamieszkałego poza obwodem szkoły jest większa niż liczba wolnych miejsc, którymi dysponuje szkoła, dzieci przyjmuje się z uwzględnieniem kryteriów określonych uchwałą.
Terminarz rekrutacji do klas pierwszych szkół podstawowych prowadzonych przez Gminę Szubin w roku szkolnym 2022/2023
01.03.2022 r. – 31.03.2022 r. – zgłaszanie przez rodziców/opiekunów prawnych dzieci zamieszkałych w obwodzie szkoły do klasy pierwszej, które objęte były wychowaniem przedszkolnym oraz składanie wniosków o przyjęcie kandydatów do klasy pierwszej zamieszkałych poza obwodem szkoły
13.04.2022 r. – publikacja list zakwalifikowanych
13.04.2022 r. – 22.04.2022r. – potwierdzanie woli
25.04.2022 r. – 26.04.2022r. – publikacja list przyjętych
26.04.2022 r. – 31.05.2022r. – rekrutacja uzupełniająca
Zgodnie z Uchwałą nr XXXI/371/17 Rady Miejskiej w Szubinie z dnia 30 marca 2017 r. w sprawie ustalenia zasad i kryteriów wraz z liczbą punktów w postępowaniu rekrutacyjnym do klas pierwszych szkół podstawowych prowadzonych przez Gminę Szubin podczas postępowania rekrutacyjnego dla kandydatów spoza obwodu szkoły dla klas pierwszych szkoły podstawowej prowadzonej przez gminę Szubin, zastosowanie mają następujące kryteria:
Lp. Kryterium Liczba punktów
1. W szkole obowiązek szkolny spełnia rodzeństwo kandydata 15
2. Miejsce pracy przynajmniej jednego z rodziców (prawnych opiekunów) znajduje się w pobliżu szkoły 10
3. W obwodzie szkoły zamieszkują krewni kandydata (babcia, dziadek) wspierający rodziców (prawnych opiekunów) w zapewnieniu mu należytej opieki 5
Dokumenty niezbędne do potwierdzenia kryteriów 2-3:
oświadczenie rodzica (prawnego opiekuna), że jego miejsce pracy znajduje się w pobliżu szkoły;
oświadczenie rodzica (prawnego opiekuna), że w obwodzie szkoły zamieszkują krewni kandydata wspierający rodziców (prawnych opiekunów) w zapewnieniu należytej opieki.
Procedura odwoławcza
W terminie 7 dni od dnia podania do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych, rodzic kandydata może wystąpić do komisji rekrutacyjnej z wnioskiem o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia kandydata do publicznej szkoły podstawowej.
Uzasadnienie sporządza się terminie 7 dni roboczych od dnia wystąpienia rodzica kandydata z wnioskiem.
Rodzic kandydata może wnieść do dyrektora publicznej szkoły odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej, w terminie 7 dni od dnia otrzymania uzasadnienia.
Dyrektor publicznej szkoły rozpatruje odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej w
terminie 7 dni od dnia otrzymania odwołania.