Wydział Edukacji Sportu i Rekreacji
Urzędu Miejskiego w Szubinie
informuje, że od 24 lutego 2025 roku rozpoczyna się rekrutacja do przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych prowadzonych przez Gminę Szubin oraz przedszkoli publicznych prowadzonych przez inne podmioty niż jednostka samorządu terytorialnego na rok szkolny 2025/2026.
Wszelkie informacje dotyczące zasad rekrutacji znajdują się w załącznikach.
ZASADY REKRUTACJI DO PRZEDSZKOLI I ODDZIAŁÓW PRZEDSZKOLNYCH W SZKOŁACH PODSTAWOWYCH PROWADZONYCH PRZEZ GMINĘ SZUBIN
NA ROK SZKOLNY 2025/2026
Zasady przyjęć do przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych prowadzonych przez Gminę Szubin zostały opracowane w oparciu o zapisy:
- Ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2023 r. poz. 900, 1672, 1718 i 2005),
- Rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 18 listopada 2022 r. w sprawie przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego do publicznych przedszkoli, szkół, placówek i centrów(Dz. U. z 2022, poz. 2431),
- Uchwały nr XXVIII/252/20 Rady Miejskiej w Szubinie z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie określenia kryteriów obowiązujących na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego do publicznych przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz publicznych innych form wychowania przedszkolnego prowadzonych przez Gminę Szubin oraz przyznania każdemu kryterium liczby punktów, a także określenia dokumentów niezbędnych do potwierdzenia spełniania tych kryteriów,
- Zarządzenia nr 0050.1.6.2025 z dnia 15 stycznia 2025 r. Burmistrza Szubina w sprawie określenia terminów przeprowadzenia postępowania rekrutacyjnego i postępowania uzupełniającego, w tym terminu składania dokumentów do przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych na rok szkolny 2025/2026 prowadzonych przez Gminę Szubin.
Prowadzenie przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych jest zadaniem własnym gminy, dlatego też oferta związana z edukacją przedszkolną, wychowaniem i opieką w przedszkolach i oddziałach przedszkolnych w szkołach podstawowych adresowana jest w pierwszej kolejności dla mieszkańców Gminy Szubin.
- Rekrutacja na rok szkolny 2025/2026 odbywa się w sposób tradycyjny (składanie wniosków i dokumentacji w wersji papierowej).
- System rekrutacji oparty jest o jednolite kryteria naboru.
- Do Samorządowego Przedszkola nr 2 w Szubinie i Samorządowego Przedszkola nr 3 im. Wandy Chotomskiej w Szubinie mogą uczęszczać dzieci w wieku od 3 do 6 lat, a w uzasadnionych przypadkach i w sytuacji wolnych miejsc w przedszkolu, dzieci młodsze – minimum 2,5 – letnie. Dzieci posiadające orzeczenie o potrzebie kształcenia specjanego i decyzje w sprawie odroczenia obowiązku szkolnego wydaną przez dyrektora szkoły mogą uczęszczać do przedszkola do ukończenia 9 roku życia.
- Do Publicznego Przedszkola „IGUŚ” w Zamościu mogą uczęszczać dzieci w wieku od 3 do 6 lat, a w uzasadnionych przypadkach i w sytuacji wolnych miejsc w przedszkolu, dzieci młodsze – minimum 2,5 – letnie.
- Do Publicznego Przedszkola „IGUŚ” w Chomętowie mogą uczęszczać dzieci w wieku od 3 do 6 lat, a w uzasadnionych przypadkach i w sytuacji wolnych miejsc w przedszkolu, dzieci młodsze – minimum 2,5 – letnie.
- Do oddziału przedszkolnego w Szkole Podstawowej nr 1 im. Króla Władysława Jagiełły w Szubinie i w Szkole Podstawowej nr 2 im. Władysława Broniewskiego w Szubinie mogą uczęszczać dzieci w wieku 6 lat.
- Do oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych na terenie wiejskim mogą uczęszczać dzieci w wieku od 3 do 6 lat, z tym, że do oddziałów przedszkolnych w Szkole Podstawowej im. Polskich Olimpijczyków w Turze w uzasadnioych przypadkach i w sytuacji wolnych miejsc także dzieci młodsze – minimum 2,5 – letnie.
- Godziny pracy przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych dostosowane są do potrzeb środowiska lokalnego i możliwości organizacyjnych przedszkoli oraz szkół i mogą ulegać zmianie przy zachowaniu zasady, że placówka ma wspomagać rodziców/opiekunów prawnych w opiece i wychowaniu dzieci.
- Rodzice/opiekunowie prawni składają wniosek o przyjęcie dziecka do maksymalnie 3 przedszkoli/oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych. We wniosku wskazują kolejność placówek (przedszkola lub oddziały przedszkolne w szkole podstawowej) w porządku od najbardziej do najmniej preferowanego.
- Dane podawane przez rodziców/opiekunów prawnych są dobrowolne. W przypadku nie podania informacji dotyczących poszczególnych kryteriów dla celu procesu rekrutacji przyjmuje się, że dziecko nie spełnia danego kryterium.
- W przypadku równej ilości punktów uzyskanych na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego, o przyznaniu miejsca w przedszkolu/oddziale przedszkolnym w szkole podstawowej decydować będzie data urodzenia kandydatów (preferowana będzie kolejność od najstarszego do najmłodszego kandydata).
W przypadku braku miejsc w przedszkolach Burmistrz Szubina wskaże miejsce w oddziałach przedszkolnych, w których dzieci sześcioletnie będą mogły realizować roczne przygotowanie przedszkolne.
ZARZĄDZENIE NR 0050.1.6.2025 BURMISTRZA SZUBINA
z dnia 15 stycznia 2025 r.
w sprawie określenia terminów przeprowadzenia postępowania rekrutacyjnego i postępowania uzupełniającego, w tym terminu składania dokumentów do przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych na rok szkolny 2025/2026 prowadzonych przez Gminę Szubin.
Na podstawie art. 154 ust 1 pkt 1 w związku z art. 29 ust 2 pkt 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2024 r. poz. 737, 854, 1562, 1635) zarządza się, co następuje:
§ 1. Określa się terminy przeprowadzenia postępowania rekrutacyjnego, w tym terminy składania dokumentów do przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych na rok szkolny 2025/2026 prowadzonych przez Gminę Szubin:
24.02.2025 r. – 28.02.2025 r.
składanie przez rodziców/opiekunów prawnych deklaracji na kolejny rok szkolny o kontynuowaniu wychowania przedszkolnego w tym samym przedszkolu czy oddziale przedszkolnym w szkole podstawowej.
03.03.2025 r. - 28.03.2025 r.
składanie wniosku o przyjęcie dziecka do przedszkola/oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej po raz pierwszy lub zmieniającego przedszkole.
11.04.2025 r.
podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych.
14.04.2025 r. – 18.04.2025 r.
potwierdzenie przez rodzica/opiekuna prawnego woli przyjęcia w postaci pisemnego oświadczenia
22.04.2025 r.
ogłoszenie list kandydatów przyjętych i nieprzyjętych.
do 30.04.2025 r.
pisemne powiadomienie przez dyrektora przedszkola/szkoły rodziców/opiekunów prawnych o nieprzyjęciu dziecka do przedszkola/ oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej.
§ 2. Określa się terminy przeprowadzenia postępowania rekrutacyjnego uzupełniającego, w tym terminy składania dokumentów do przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych na rok szkolny 2025/2026 prowadzonych przez Gminę Szubin:
02.05.2025 r. – 16.05.2025 r.
składanie wniosków wraz z załącznikami.
21.05.2025 r.
podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych.
22.05.2025 r. – 26.05.2025 r.
potwierdzenie przez rodzica/opiekuna prawnego woli przyjęcia w postaci pisemnego oświadczenia.
28.05.2025 r.
podanie do publicznej wiadomości listy przyjętych i nieprzyjętych.
do 30.05.2025 r.
pisemne powiadomienie przez dyrektora przedszkola/szkoły rodziców/opiekunów prawnych o nieprzyjęciu dziecka do przedszkola/ oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej.
§ 3. Wykonanie zarządzenia powierza się Dyrektorom Szkół i Przedszkoli oraz Dyrektorowi Wydziału Edukacji Sportu i Rekreacji.
§ 4. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Burmistrz Szubina Mariusz Piotrkowski
Uzasadnienie
Art.154. ust 1 pkt 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2024 r. poz. 737, 854, 1562, 1635) nakłada na organ prowadzący obowiązek określenia do końca stycznia terminu przeprowadzenia postępowania rekrutacyjnego i postępowania uzupełniającego, w tym terminu składania dokumentów do przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych.
W związku z powyższym wydanie niniejszego zarządzenia jest uzasadnione.
Burmistrz Szubina Mariusz Piotrkowski
Dokumenty należy składać w przedszkolach i szkołach podstawowych w godzinach pracy sekretariatu tj. od 7:00 do 15:00. Ogłoszenie list kandydatów przyjętych i nieprzyjętych nastąpi o godz. 10:00.
W przypadku wolnych miejsc w przedszkolu/oddziale przedszkolnym w szkole podstawowej po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego dyrektor przedszkola/szkoły podstaswowej przeprowadza postępowanie uzupełniające. Postępowanie uzupełniające powinno zakończyć się do 31.05.2025 r.
PROCEDURA ODWOŁAWCZA
W terminie 7 dni od dnia podania do publicznej wiadomości listy dzieci przyjetych i dzieci nieprzyjetych, rodzic/opiekun prawny dziecka może wystąpić do komisji rekrutacyjnej z wnioskiem o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia dziecka do publicznego przedszkola czy oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej.
Uzasadnienie sporządza się w terminie 5 dni od dnia wystąpienia rodzica/opiekuna prawnego dziecka z wnioskiem.
Rodzic/opiekun prawny dziecka może wnieść do dyrektora publicznego przedszkola/szkoły podstawowej odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej w terminie 7 dni od dnia otrzymania uzasadnienia.
Dyrektor publicznego przedszkola/szkoły podstawowej rozpatruje odwołanie
od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjenj w terminie 7 dni od dnia otrzymania odwołania. Na rozstrzygnięcie dyrektora służy skarga do sądu administracyjnego.
WAŻNE POJĘCIA
Przedszkole pierwszego wyboru – przedszkole/oddział przedszkolny w szkole podstawowej, do którego rodzice/opiekunowie prawni chcą zapisać dziecko w pierwszej kolejności.
Wniosek rekrutacyjny – formularz podania do wypełnienia przez rodziców/opiekunów prawnych przy zapisywaniu dziecka do przedszkola lub oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej.
Orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego – dokument wydany przez poradnię psychologiczno – pedagogiczną, dotyczy dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Rekrutacja odbywa się na wolne miejsca w przedszkolu/oddziale przedszkolnym w szkole podstawowej po uprzednim przyjęciu deklaracji o kontynuowaniu wychowania przedszkolnego oraz dzieci 6-letnich.
- Rekrutacja dzieci kontynuujących wychowanie przedszkolne w dotychczasowym przedszkolu/oddziale przedszkolnym w szkole podstawowej.
- Rekrutacja dzieci zapisywanych do przedszkola/oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej po raz pierwszy oraz dzieci zmieniających przedszkole/oddział przedszkolny w szkole podstawowej.
- Rekrutacja dzieci z orzeczeniami o potrzebie kształcenia specjalnego.
- Rekrutacja dzieci do przedszkola/oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej nie będących mieszkańcami Gminy Szubin.
I. REKRUTACJA DZIECI KONTYNUUJĄCYCH WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE W DOTYCHCZASOWYM PRZEDSZKOLU/ODDZIALE PRZEDSZKOLNYM W SZKOLE PODSTAWOWEJ
W pierwszej kolejności do przedszkola/oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej przyjmowane są dzieci zamieszkałe na terenie Gminy Szubin i kontynuujące korzystanie z oferty przedszkola/oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej (korzystających z usług danego przedszkola/szkoły w roku szkolnym 2024/2025). Podstawą zapisania dziecka do przedszkola/oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej jest złożenie wypełnionej deklaracji o kontynuowaniu wychowania przedszkolnego w danym przedszkolu/oddziale przedszkolnym w szkole podstawowej (zał. nr 1 i 2), którą można:
- pobrać w wersji elektronicznej dostępnej na stronach www.bip.szubin.pl oraz www.szubin.pl, wypełnić, wydrukować, podpisać i złożyć w przedszkolu/szkole podstawowej,
- wypełnić wersję papierową otrzymaną w przedszkolu/szkole podstawowej.
W procesie przyjęcia dzieci kontynuujących wychowanie przedszkolne zakwalifikowane zostaną tylko te dzieci, których rodzice/opiekunowie prawni złożą deklarację o kontynuowaniu wychowania przedszkolnego w danym przedszkolu/oddziale przedszkolnym w szkole podstawowej w formie papierowej z podpisem rodziców/opiekunów prawnych do przedszkola/oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej.
II. REKRUTACJA DZIECI ZAPISYWANYCH DO PRZEDSZKOLA/ODDZIAŁU PRZEDSZKOLNEGO W SZKOLE PODSTAWOWEJ PO RAZ PIERWSZY ORAZ DZIECI ZMIENIAJĄCYCH PRZEDSZKOLE/ODDZIAŁ PRZEDSZKOLNY W SZKOLE PODSTAWOWEJ
Podstawą zapisania dzeckadoprzedszkola/oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej jest złożenie w „przedszkolu pierwszego wyboru” wypełnionego „wniosku rekrutacyjnego” (zał. nr 3 i 4), który można:
- pobrać w wersji elektronicznej dostępnej na stronach www.bip.szubin.pl oraz www.szubin.pl, wypełnić, wydrukować, podpisać i złożyć w przedszkolu pierwszego wyboru/szkole podstawowej,
- wypełnić wersję papierową otrzymaną w przedszkolu/szkole podstawowej.
Wypełniając „wniosek rekrutacyjny” należy wskazać przedszkole/oddział przedszkolny w szkole podstawowej, do którego rodzic/opiekun prawny chce zapisać dziecko jako „przedszkole pierwszego wyboru”. Dodatkowo można wpisać dwie inne placówki, które będą brane pod uwagę w przypadku, gdyby dziecko nie zostało przyjęte do „przedszkola pierwszego wyboru”.
W procesie rekrutacji będą brały udział tylko te dzieci, dla których „wniosek rekrutacyjny” zostanie wypełniony w wersji papierowej i dostarczony z podpisem rodziów/opiekunów prawnych do „przedszkola pierwszego wyboru”
III. REKRUTACJA DZIECI Z ORZECZENIAMI O POTRZEBIE KSZTAŁCENIA SPECJALNEGO
Rekrutacja dzieci z orzeczeniami o potrzebie kształcenia specjalnego do oddziałów integracyjnych zostanie przeprowadzona w oparciu o obowiązujące przepisy dotyczące oragnizowania szkolnictwa specjalnego.
IV. REKRUTACJA DZIECI DO PRZEDSZKOLA/ODDZIAŁU PRZEDSZKOLNEGO W SZKOLE PODSTAWOWEJ NIE BĘDĄCYCH MIESZKAŃCAMI GMINY SZUBIN
Prowadzenie przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkole podstawowej jest zadaniem własnym gminy, dlatego też do przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych na terenie Gminy Szubin w pierwszej kolejności przyjmnowane są dzieci, które mieszkają na terenie Gminy Szubin. W związku z tym, dzieci które nie są mieszkańcami Gminy Szubin mogą być przyjmowane do przedszkoli/oddziałów przedszkolnych w szkole podstawowej tylko:
- w czasie rekrutacji uzupełniającej przeprowadzonej do 30.05.2025 r.,
- w przypadku wolnych miejsc.
W związku z tym po spełnienieniu powyższych warunków rodzic/opiekun prawny zobowiązny jest do złożenia „wniosku rekrutacyjnego” w przedszkolu/oddziale przedszkolnym w szkole podstawowej do 16.05.2025 r.
Wniosek rekrutacyjny można:
- pobrać w wersji elektronicznej dostępnej na stronach www.bip.szubin.pl oraz www.szubin.pl, wypełnić, wydrukować, podpisać i złożyć w przedszkolu pierwszego wyboru/szkole podstawowej,
- wypełnić wersję papierową otrzymaną w przedszkolu/szkole podstawowej.
UWAGA
- Rodzice/opiekunowie prawni dzieci starszych niż 6-letnie chcący zapisać dziecko do przedszkola/oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej winni dołączyć do „wniosku rekrutacyjnego” decyzję dyrektora obwodowej szkoły podstawowej o odroczeniu obowiązku szkolnego.
- Rodzice/opiekunowie prawni dzieci starszych niż 6-letnie zamieszkałe na terenie Gminy Szubin i kontynuujące korzystanie z oferty przedszkola/oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej (korzystających z usług danego przedszkola/szkoły w roku szkolnym 2024/2025) winni dołaczyć oświadczenie o zamiarze odroczenia dziecka od spełniania obowiązku szkolnego w roku szkolnym 2024/2025.
- Dzieci, które są mieszkańcami Gminy Szubin i będą realizować obowiązek rocznego przygotowania przedszkolnego, zgodnie z zapisem Ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo Oświatowe (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 900, 1672, 1718, 2005), mają zapewnione miejsca w przedszkolach i oddziałach przedszkolnych w szkołach podstawowych.
KRYTERIA REKRUTACJI
Dzieci do przedszkoli i oddziałów przedszkolnych wszkolach podstawowych przyjmowane są w oparciu o liczbę punktów uzyskanych w zależności od spełnianych kryteriów. Kolejność złożonych wniosków nie ma żadnego wpływu na przyjęcie dziecka do przedszkola czy oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej.
KRYTERIA REKRUTACJI
Dzieci do przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkolach podstawowych przyjmowane są w oparciu o liczbę punktów uzyskanych w zależności od spełnianych kryteriów. Kolejność złożonych wniosków nie ma żadnego wpływu na przyjęcie dziecka do przedszkola czy oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej.
KRYTERIA USTAWOWE – I ETAP REKRUTACYJNY |
||
Lp. |
Kryterium |
Punktacja |
1. |
Wielodzietność rodziny kandydata |
100 pkt |
2. |
Niepełnosprawność kandydata |
100 pkt |
3. |
Niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata |
100 pkt |
4. |
Niepełnosprawność obojga rodziców kandydata |
100 pkt |
5. |
Niepełnosprawność rodzeństwa kandydata |
100 pkt |
6. |
Samotne wychowywanie kandydata w rodzinie |
100 pkt |
7. |
Objęcie kandydata pieczą zastępczą |
100 pkt |
Na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego będą brane pod uwagę kryteria określone przez organ prowadzący tzw. kryteria samorządowe
KRYTERIA USTALONE PRZEZ ORGAN PROWADZĄCY – II ETAP REKRUTACYJNY |
||
Lp. |
Kryterium |
Punktacja |
1. |
Dziecko, którego oboje rodziców (opiekunowie prawni) pracują zawodowo lub studiują w trybie stacjonarnym |
6 pkt |
2. |
Dziecko, którego rodzeństwo kontynuuje edukację przedszkolną w przedszkolu pierwszego wyboru lub oddziale przedszkolnym w szkole podstawowej pierwszego wyboru |
5 pkt |
3. |
Dziecko, którego jeden z rodziców (opiekunów prawnych) pracuje zawodowo lub studiuje w trybie stacjonarnym |
3 pkt |
4. |
Dziecko z rodziny objętej pomocą społeczną |
3 pkt |
5. |
Dziecko, którego przynajmniej jeden z rodziców (opiekunów prawnych) mieszka na terenie Gminy Szubin i rozlicza podatek dochodowy od osób fizycznych w Urzędzie Skarbowym w Nakle nad Notecią |
3 pkt |
W przypadku równej ilości punktów uzyskanych na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego, o przyznaniu miejsca w przedszkolu/oddziale przedszkolnym w szkole podstawowej decydować będzie data urodzenia kandydatów (preferowana będzie kolejność od najstarszego do najmłodszego kandydata).
SPOSÓB DOKUMENTOWANIA INFORMACJI ZAWARTYCH WE WNIOSKU REKRUTACYJNYM
- Pod pojęciem wielodzietności należy rozumieć rodzinę wychowującą troje i więcej dzieci (art. 4 pkt 42 ustawy Prawo oświatowe) – w celu potwiedzenia tego kryterium należy złożyć oświadczenie (zał. nr 5).
- Niepełnosprawność dziecka – należy złożyć orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niepełnosprawność.
- W przypadku kryteriów: niepełnosprawność jednego rodzica, obojga rodziców, rodzeństwa dziecka należy przedstawić orzeczenie o niepełnosprawności lub o stopniu niepełnosprawności (lub orzeczenie lekarza orzecznika ZUS o całkowitej niezdolności do pracy lub częściowej nizdolności do pracy).
- Samotne wychowywanie dziecka – oznacza wychowywanie dziecka przez pannę, kawalera, wdowę, wdowca, osobę pozostającą w separacji orzeczonej prawomocnym wyrokiem sądu/osobę rozwiedzioną, chyba, że osoba taka wychowuje wspólnie co najmniej jedno dziecko z jego rodzicem (art. 4 pkt 43 ustawy Prawo oświatowe). Potwierdzeniem tego faktu są dokumenty:
- prawomocny wyrok sądu rodzinnego orzekający rowzód lub separację lub akt zgonu,
- oświadczenie o samotnym wychowywaniu dziecka oraz niewychowywaniu żadnego dziecka z jego rodzicem (zał. nr 6).
- Dla dziecka objętego pieczą zastępczą potwierdzeniem jest jeden z dokumentów:
- postanowienie sądu o umieszczeniu dziecka w rodzinie zastępczej,
- zaświadczenie z PCPR o przebywaniu dziecka w rodzinie zastępczej lub umowa zawarta między starostą właściwym ze względu na miejsce zamieszkania tej rodziny, a tą rodziną zastępczą,
- zaświadczenie o umieszczeniu dziecka w placówce opiekuńczo – wychowawczej.
- Potwierdzeniem zatrudnienia rodzica/rodziców/opiekuna prawnego/opiekunów prawnych jest oświadczenie (zał. nr 7).
- Potwierdzeniem pobierania nauki w trybie stacjonarnym jest oświadczenie (zał. nr 7).
- Potwierdzeniem kontynuowania wychowania przedszkolnego przez rodzeństwo dziecka jest oświadczenie (zał. nr 8).
- Dziecko z rodziny objętej pomocą społeczną – potwierdzeniem jest oświadczenie
o korzystaniu z pomocy społecznej (zał. nr 9).
- Potwierdzeniem zamieszkania na terenie Gminy Szubin i rozliczania podatku dochodowego od osób fizycznych w Urzędzie Skarbowym w Nakle nad Notecią jest oświadczenie (zał. nr 10).
- Dla potwierdzenia zamieszkania dziecka na terenie Gminy Szubin do „wniosku rekrutacyjnego” rodzic/opiekun prawny zobowiązany jest dołączyć oświadczenie
o miejscu zamieszkania (zał. nr 11).
- Do „wniosku rekrutacyjnego” należy dołączyć klauzulę informacyjną, którą można pobrać w przedszkolu/szkole podstawowej.